1600x600_safunkar

TAPPA FETT BEHÅLL VÄRDEFULL MUSKELMASSA!

Orsaken till viktökning är ett överskott av energi och för att gå ner i vikt så måste du minska ditt energiintag eller öka din energiförbrukning i form av fysisk aktivitet. Det går inte att debattera motsatsen. Låt oss guida dig till din snabba, effektiva och hälsosamma viktminskning.
Riktiga människor, riktig kost, riktig träning och riktig viktminskning.

Vi jobbar utefter ett stegsystem som har visat som otroligt framgångsrikt i form av att gå ner och bibehålla tappad vikt.

 

Steg 1 W8 LOSS Quick 56 eller fast 5 
Här ligger fokus på att ändra dina vardagliga vanor i form av att integrera träning och sund kost. Du tränar tre gånger i veckan i grupp eller individuellt, du äter efter ett kostschema som är utformat specifikt utefter dina behov. Hur länge man stannar i steg 1 beror helt och hållet på kroppstyp och resultat, vi räknar med en viktnedgång på ca 1 kg per vecka och för somliga tar det längre tid och andra kan tappa mer än så. Viktigt att tänka på är att vi ska nå din målvikt och behålla den på ett hälsosamt sätt. Det vanligaste är att man startar med en 8 veckors som vi kallar “quick56” fas (24 träningar och 8 invägningar och uppföljningar). Vi har även introducerat vårt nyaste program som vi kallar för “fast5” vilket är för dig som vill fokusera mer på att komma iform och få en fastare och finare kropp utan att nödvändigtvis tappa mer än 5-6 kg.

 

Steg 2 Weight Management
I steg 2 ligger inte fokus på att gå ner i vikt utan på att förbättra din kroppssammansättning vilket innebär att vi förlitar oss mer på träningen än tidigare. Det vi mäter här och jobbar på att förbättra är 1. Kroppsammansättning. 2. Kondition och styrka 3. Bättre kvalitet i kost. Hit kan du som känner att du vill förbättra din kroppssammansättning vända dig direkt, ifall viktminskning inte är ditt mål.

 

Rimliga förväntningar
När du vill gå ner i vikt är det viktigt att du har rimliga förväntningar. Vi jobbar utefter ett upplägg där vi siktar på en nedgång på 1 kg per vecka, vissa kan gå ner mera men då gäller det att sköta kost och träning exemplariskt. Andra kommer ha motgångar och det är naturligt men med tiden om man följer riktlinjerna så kommer man gå ner i vikt. Så enkelt är det (Made easy).